On tour met Harry! - Reisverslag uit Darwin, Australië van Marijke Veen - WaarBenJij.nu On tour met Harry! - Reisverslag uit Darwin, Australië van Marijke Veen - WaarBenJij.nu

On tour met Harry!

Blijf op de hoogte en volg Marijke

22 September 2017 | Australië, Darwin

4 september:

De laatste nacht met Bertha zit er helaas weer op, maar vandaag halen we de nieuwe camperbus op! We moeten we naar Perth rijden, dat is nog zo'n twee uurtjes rijden.
We hebben de camperbus opgehaald bij Wicked Campers, een schakelauto, beetje viezig qua borden/bestek dus hebben we nieuwe gekocht en ook het beddengoed moest aangeschaft worden. Dit deden we bij de Kmart, daarna reden we door naar Jurien Bay waar gratis douches waren zodat we eindelijk konden douchen.

5 september:

Wat weer een koude nacht, we hebben besloten om toch maar voor een paar nachtjes vandaag dikke dekens te kopen. Want de gebroken nachten en de kou breken ons nu toch wel erg op. Vandaag gaan we dan ook naar Geraldton rijden om dekens te halen, wifispot te zoeken om films te downloaden.
Ook moeten er boodschappen gehaald worden want na Geraldton komen we bijna geen supermarkten meer tegen.

6 september:

Gisteren was een heerlijke dag, we hebben de camperbus op een gratis overnight stop neer kunnen zetten en daar was ook gratis wifi.
De zon scheen, het was 24°C. Stoeltjes en tafel buiten gezet en heerlijk van de zon genoten.
Ook hebben we heerlijk geslapen onder de dikke dekens. Om 7 uur werden we wakker, hebben we onbeten en zijn naar de supermarkt gegaan om de laatste boodschappen te halen voor de komende dagen.
We rijden vandaag naar Pink Lake en Kalbarri.
Pink Lake is een echt roze meer, zo apart om dat te zien. Bij Kalbarri gaan we een paar hikes doen en daarna uiteraard weer gratis overnachten.

7 september:

Het Kalbarri Nationaal Park was echt zo mooi, allemaal rode rotsen, riviertjes, prachtig!
Aan het eind van de middag zijn we gister aangekomen bij een roadhouse waar we gingen overnachten. Ook moest er getankt worden. Vandaag gaan we naar Monkey Mia hier komen elke dag wilde dolfijnen om gevoerd te worden. Dit is dan ook een toeristische trekpleister en moet je er vroeg bij zijn. Vroeg uit de veren en om 6.30 uur rijden we dan ook al.
Ook gaan we naar Shark bay, shell beach en bij Sharkbay kan je haaien en manta rays spotten.

8 september:

Gister naar Monkey Mia geweest, helaas net te laat voor de eerste voeding maar er waren nog twee kansen. De dolfijnen waren er nog wel dus we hebben ze in iedergeval gezien. De dolfijnen waren de afgelopen dagen ook maar één keer bij de voedertijd geweest daarna gingen ze zelf op jacht. Dat was bij ons ook het geval helaas. Maar we hebben ons ook flink vermaakt met de Pelikanen die er rond waggelden, haha.
We zouden naar Eagle Bluff om Manta Rays te spotten, maar door de regen van de afgelopen dagen was de weg gesloten helaas.
We zijn doorgereden naar Shell Beach, een strand waar alleen maar schelpen liggen en het water is kristal helder, prachtig. We zijn daarna naar de gratis campground gereden en hebben daar nog heerlijk in de zon gezeten, eindelijk!
Vandaag rijden we naar Carnavon, hier gaan we weer een wifi punt zoeken en boodschappen halen.

9 september:

Vanmorgen naar Coral Bay gereden en heerlijk op het strand gelegen om te bakken.
Zo bizar hoe helder het water is, het water is iets te koud om te gaan snorkelen.
Het is een heel erg toeristisch dorp, de campings staan bomvol.
Rond drie uur in de middag zijn we weer gaan rijden naar Cape Range National Park.
Wij zouden op een betaalde camping staan maar het bleek peek season te zijn en dus alle campings vol zijn. Je moest een boeking hebben gemaakt anders had je pech en kon je niet op de camping.
Maar om het park weer uit te rijden was ook wel wat, dus zijn we bij een watertappunt gaan staan tussen allemaal kangaroes. Hier hebben we geslapen, het was zo helder buiten in het donker dat je de sterren heel goed kon zien.

10 september:

We hadden vroeg de wekker gezet zodat we de hele dag lekker konden bakken aan het strand van Sandy Bay.
Weer was het water te koud om te snorkelen, dus werd het weer een bakdag.
Goed ingesmeerd en alsnog verbrand haha.
Omdat we al heel vroeg op het strand waren gingen we rond drie uur ook weer weg want we moesten nog naar Exmouth rijden om boodschappen te halen, te tanken en dan naar de camping te rijden. We kwamen met schemer aan. Snel eten maken, en dan de bus in. Het is pikkedonker.

11 september:

Vandaag rijden we naar Karijini Nationaal park waar we twee dagen blijven.
Wat een bijzonder mooi park met veel rode rotsen, wat is de natuur toch mooi!
We hebben veel op een unsealed road gereden met Harry. En wat is je auto dan een zandbak zeg, echt alles ademt hier rood zand.
We konden weer op een free campground staan heel dichtbij een mooi lookout point.
Als het heel erg warm is kan je bij de watervallen zwemmen; maar dan moet het echt warm zijn want het water is ijskoud.

12 september:

Wat voelen wij ons vies door al het zand! We kijken daarom ook erg uit naar de douche vanavond! Vandaag doen we nog een hike en dan gaan we op naar Port Hedland.
In Port Hedland blijven we drie dagen op een gratis camping staan. Er schijnt een buitenzwembad op loopafstand te zijn dus hopen dat we er gebruik van kunnen maken. Het word 38 graden.

13 september:

Hele dag bij het zwembad gelegen, voor zes dollar kon je daar de hele dag gebruik maken van het zwembad. Wij lagen uiteraard vooral te bakken, maar af en toe verkoeling zoeken in het zwembad, heerlijk!
Toen we weer naar de camping liepen, stond er iemand bij onze bus. Wij dachten wat is dit, maar het bleek een ranger te zijn! Hij had aangegeven dat het niet meer is toegestaan om hier te kamperen voor kleine campers. Alleen de grotere campers en caravans mogen hier nog staan. Balen want het is super dicht bij het zwembad, en morgen willen we daar ook weer heen. We hebben besloten om 15 kilometer verderop een gratis camping te gaan staan zodat het niet erg is om dat stukje om te rijden naar het zwembad.

14 september:

10 maanden weg van huis vandaag! Time flies! Vandaag weer lekker bij het zwembad gelegen. We hebben een mooi cadeautje voor onszelf getroffen. Wij gaan ook van Broome naar Darwin met een Campervan. Een iets luxere en grotere versie dan Bertha, onze eerste camper.

15 september:

We zouden vandaag naar een strand rijden, maar kwamen de afslag steeds maar niet tegen. Helaas geen stranddag voor ons in deze hitte 38 graden.
Een free campground gevonden en in de schaduw van Harry zitten. Poeh niet teveel nadenken over dat het warm is. We waren heel blij toen de zon onder ging en er een briesje wind tevoorschijn kwam.

16 september:

Vandaag moeten we Harry alweer inleveren. Die dertien dagen zijn voorbij gevlogen. We hebben hem van binnen gepoetst en door de wasstraat gehaald, ingeleverd en op naar het hostel in Broome, hier blijven we 3 dagen en dan halen we de nieuwe camper op.

• 22 September 2017 - 12:56

Lolkje:

Wat een ritten maken jullie zeg en dan zoveel indrukken steeds. Gelukkig geen kou meer de aangekochte dekens hoeven niet gebruikt te worden ha, ha. Nog even en dan zit het avontuur er op. We zijn benieuwd hoe jullie volgende rit gaat.

• 22 September 2017 - 16:08

Klaske:

Lieve Marijke,

Wat hebben jullie veel gezien zeg, een trip om nooit te vergeten!
    Nog maar even genieten van al dat moois, volgende week ben je weer in ons vertrouwde kikkerlandje :)
    Hierbij alvast een hele goede terugvlucht gewenst en tot snel.
    Liefs, Klaske