ROADTRIP VAN 4000 KM - Reisverslag uit Rupanyup, Australië van Marijke Veen - WaarBenJij.nu ROADTRIP VAN 4000 KM - Reisverslag uit Rupanyup, Australië van Marijke Veen - WaarBenJij.nu

ROADTRIP VAN 4000 KM

Blijf op de hoogte en volg Marijke

05 September 2017 | Australië, Rupanyup

28 augustus:

Camper ophalen Melbourne Airport, het is een hi-top 2-3 Berth, we noemen haar Bertha!
Wij zijn de eerste die in deze camper rijden, gloednieuwe camper! #techill

Vandaag gaan we de GOR doen, vele landschappen kust/weilanden.
De GOR was met heel veel bochten maar wel echt prachtig. Af en toe regen gehad en ook wel zon waar we dan als we een stop gingen doen volop van genoten!

De eerste overnachting was op een betaalde camping $10,- pp hier hebben we ook onze eerste kangaroes gezien.
Er sprongen tientallen kangaroes in het weiland van de camping.

29 augustus:

The twelf apostels en the grampians stonden vandaag op het programma.
Maar man man man wat was de nacht koud geweest! 5 graden.
Maar Bertha is pefect, het bed ligt lekker een klein maar goed keukentje en het rijden gaat ons ook prima af!

Bij de twelf apostels hebben we heel snel een foto gemaakt en op naar the Grampians, daar zouden we een hike maken maar aangezien het te koud was zijn we met Bertha naar de lookout points gereden en snel een foto gemaakt.

We zouden eerst in the Grampians overnachten maar aangezien het de dag er na ook koud zou worden zouden we de hike toch niet doen.
We zijn doorgereden naar een Roadhouse een paar uur verderop zodat we daar konden overnachten, gratis!

30 augustus:

Oh wat hebben wij een beroerde nacht gehad, het heeft gevroren, we hadden een hemd/lange mouw shirt en twee truien aan en daarover heen de dikke dekbedden maar wat een kou.
Toen we wakker werden konden we wolkjes blazen zo koud! Gelukkig scheen de zon en konden we op naar Port Pirie. Hier was het toen we aankwamen 20 graden, helemaal blij eindelijk de luifel uit en buiten zitten!

31 augustus:

Een zeer goede nacht gehad, het was in de nacht 10 graden, dikke prima waar we al heel erg tevreden over waren. Vandaag stond 500 km rijden op het programma op naar Wirulla waar we konden douchen. Er stond heel veel wind wat soms enorm irritant was met het rijden  Om half drie waren we aangekomen in Wirulla, hier hebben we de stoeltjes uitgeklapt en konden we lekker van de zon genieten. 24 graden, heerlijk. Alleen waren hier ontzettend veel vliegen en muggen, helemaal lek gestoken.

1 september:

Goede nacht gehad, eerst gisteravond op muggenjacht geweest, zodat we rustig konden slapen. Om 7 uur werden we wakker en om 8 uur reden we al. Vandaag gaan we veel kilometers maken; 650 km. Ook gaan we South Australia verlaten en ruilen we het in voor Western Australia waar het twee uur eerder is. Aangekomen bij de grens en moest de campervan gecontroleerd worden, ook mocht groente en fruit niet mee de grens over dus dat moest weggegooid worden! En nu? We kunnen nergens boodschappen halen..
Nou goed, nog zo'n 100 km rijden en we waren bij the free campground. Veel caravans en campers waren er dus gaf gelijk een goed gevoel.
We hadden gegeten en besloten daarna een film te kijken aangezien we lek werden gestoken door de muggen.
Een heel goed idee want het weer sloeg ineens om, stoeltjes snel naar binnen gehaald. Het begon te onweren, de lucht was zwart en er kwamen hagelstenen zo dik als tennisballen naar beneden. Voor zo ver wij konden zien geen schade. Na de film besloten we te gaan slapen want morgen gaan we weer een flink aantal kilometers maken.

2 september:

Om kwart over zeven zijn we alweer on the road. Het valt ons op dat er veel dode kangaroes langs de weg liggen hier. We hopen vandaag ergens wifi te kunnen vinden. We kunnen de Westkust anders niet uitstippelen aangezien we totaal onbereikbaar zijn en geen verbinding met internet hebben.
Van de warme 26 graden van gister is vandaag niet veel meer over. Het is zo'n 11 graden en enorme harde wind wat weer heel erg irritant is met het rijden. Aangekomen op weer een gratis campground, nog heerlijk in de zon gezeten en eindelijk in de bewoonde wereld waar een supermarkt zat, eindelijk! Ook hebben we even internet.
Morgen hoeven maar vier uurtjes te rijden en zijn we van plan om bij een Roadhouse te stoppen.

3 september:

Weer vroeg wakker, het was weer een koude nacht van 5 graden.
Maar de zon schijnt en hoeven maar vier uurtjes te rijden. Het is hier een heel andere wereld, rood zand, droog, en bijna geen auto's te bekennen.

4 september:

De laatste nacht met Bertha zit er helaas weer op, maar vandaag halen we de nieuwe camperbus op! Hiervoor moeten we naar Perth rijden, dat is nog zo'n twee uurtjes rijden.
We hebben de camperbus opgehaald bij Wicked Campers, een schakelauto, we noemen de camperbus Harry. Beetje viezig qua borden/bestek dus hebben we nieuwe gekocht en ook het beddengoed moest aangeschaft worden. Dit deden we bij de Kmart, daarna reden we door naar Jurien Bay waar gratis douches waren zodat we eindelijk konden douchen.

Dit was het eerste verslag van het camperleven van Melbourne naar Perth.

X Marijke

• 06 September 2017 - 14:18

Marja Smid :

nu wat een geweldige reis maken jullie toch 1 om nooit meer te vergeten geniet er nog van
    hier ook koud gr en nog veel plezier met zijn alle