3 weken down under - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Marijke Veen - WaarBenJij.nu 3 weken down under - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Marijke Veen - WaarBenJij.nu

3 weken down under

Blijf op de hoogte en volg Marijke

07 December 2016 | Australië, Byron Bay

G'day mates,

Inmiddels alweer een week verder, zittend in de lobby van ons Nomads hostel in Byron Bay waar de WiFi niet goed is en het bewolkt is deze blog aan het maken.

De vorige blog eindigde met New Castle, niet wetende wat we de volgende dag gingen doen.

Vervolg - 2 December -

"Don't know what to do"

Heerlijk weer, dus uiteraard weer een Stranddag, dat op 2 december.

Zo raar, ik las al meerdere berichten hoe koud het was in Nederland, met de foto's erbij..

Het voelt voor mij echt als juli/augustus aan.

Het strand was heerlijk, bijna te warm omdat er geen wind stond en aangezien de golven vrij hoog waren konden we het water niet in voor verkoeling, jammer!

Later zag ik een soort van baaitje waar amper golven waren, hier konden we verkoeling zoeken in het water.

Onze strandlakens gepakt en verhuisd naar het kleine baaitje, wauw wat helder water!

Op een gegeven moment hadden we zin in iets hartigs en er was een soort van strandpaviljoen waar je eten en drinken kon halen.

Vol goede moed op naar het strandpaviljoen..

Er stond een flinke rij, maar aangezien er vier mensen aan het werk waren dachten we dat we zo aan de beurt waren.

Dit was ook het geval, totdat we moesten wachten op ons eten..

De Australiërs zijn heel relaxed en hebben geen stress, het werktempo ligt dus ook veel lager dan in Nederland.

We hebben zo'n twintig minuten moeten wachten op een burger en friet, en aangezien we best zin in iets hadden kun je je voorstellen dat dit ons best irriteerde.

Eindelijk ons eten, en gelukkig was het verrukkelijk dus waren die twintig minuten het wachten wel waard geweest.

Na het eten gingen we weer lekker in de zon liggen, want ja wat doe je anders met zulk mooi weer.

Rond de klok van vijf hadden we wel genoeg zon gezien en zijn we langs een kiosk gelopen om ons zelf te trakteren op een ijsje!

Boodschappen gehaald en eten gemaakt, heerlijk!

Na het eten heb ik geskyped met Pake en Beppe (Opa en Oma) en met het thuisfront en ook met Martine! WiFi was eindelijk goed in dit hostel, maar even van profiteren dus.

Na de leuke gesprekken op Skype, zijn we gaan douchen en moesten de backpacks weer gepakt worden en vroeg op bed, aangezien onze bus 7.50 in de morgen zou vertrekken.

Rond half 7 ging de wekker, ontbijten en de laatste spullen pakken en op naar de bus!

• Off we go op naar Port Macquirie! •

Een kleine vier uur in de bus op naar ons volgende hostel; ozzie pozzie Backpackers!

Eenmaal aangekomen in Port Macquirie werden we door een meneer aangesproken naar welk hostel we moesten, en bleek dit de chauffeur te zijn die ons naar het hostel bracht!

Wat een service, geweldig!

Eenmaal aangekomen bij het Hostel was het eerste wat we zeiden; wauw, dit lijkt net Hawaï!

We kregen de sleutels van onze kamer, en weer een drie persoons kamer mét eigen badkamer!!

Een woord geweldig, de rest nog verkennen en bleek dat er een zwembad bij zit, heerlijk dit leven bevalt me wel!

Verder is Port Macquirie best saai want stranden heb je niet echt in de buurt, en voor de winkels moest je een best stuk lopen (heuvel op heuvel af).

Toch maar met de benenwagen naar de Coles, we hadden het net over flying foxes en op dat moment dat we langs een boom liepen valt er een dode "flying fox" uit de boom!
Wat een geluk dat we niet op de stoep liepen anders hadden we dat vieze ding op ons hoofd gekregen, bah!

Boodschappen ingeslagen, alles in de koelkast, bikini aan en hopsakee lekker chillen bij het zwembad!

Genieten met een sapje en een muziekje er bij, Life is good!

De volgende dag hebben we een coastal walk gedaan, met het doel om naar het koala hospital te gaan.

De walk was mooi, maar het koala hospital viel ons flink tegen.

De koala's die hier zitten hebben brandwonden opgelopen door de bosbranden en hebben geen klauwtjes meer om in de bomen te klimmen, ze kunnen in het wild niet meer overleven.

Het waren vijf verblijven dus je liep er binnen vijf minuten doorheen, het was gratis dus niet dat we veel dollars kwijt waren gelukkig.

Het was vrij warm en helaas was het zwembad gesloten, we hadden goede hoop dat we 's middags toch konden afkoelen bij ons hostel, gelukkig was het weer open dus waren we als kinderen zo blij!

Chef Lisa ging op een gegeven moment de keuken in om weer lekker te koken!

Dit was weer zeer geslaagd want er stond pastapesto salade op het menu met tonijn en komkommer, lekker gesmuld weer.

Vroeg op bed, om elf uur hadden we weer de uitcheck.

De backpacks weer in orde maken, en Uitchecken.

De vriendelijke chauffeur bracht ons weer bij de Greyhound bus.

Dit gast een hele lange rit worden, een rit van zeven uur.

Op naar Byron Bay!

Zo'n busrit nog nooit meegemaakt, de buschauffeur wist niet waar hij heen moest, en stopte elke tien minuten om mensen te vragen bij tankstations waar hij heen moest richting Byron Bay.

Ook reed deze buschauffeur kon niet heel goed rijden, een misselijkmakende busrit.

Ik probeerde maar te slapen, om niet teveel van dat gehobbel mee te krijgen.

Op een gegeven moment was er wisseling van de wacht, eindelijk!

Kijken of deze chauffeur beter was in zijn rijden..

Helaas was door de vorige buschauffeur veel tijd verloren gegaan waardoor wij dus geen pauzes hadden in die zeven uur dat we in de bus zaten.

Drama, wat waren wij chagrijnig door dat we al beroerd waren door de busrit én we konden onze benen niet rekken en strekken én iets van koud drinken kopen.

Eindelijk op onze bestemming Byron Bay, het was al avond en we hadden nog niks gegeten.

Eerst het hostel zoeken, backpacks op de kamer en maar een eettentje opzoeken om iets te eten.

Douchen en op bed!

We waren klaar met deze dag, hopen op goede slaap en op naar de volgende dag!

Deze nacht was drama!

Regen en keiharde onweer, de hele nacht door.

Gelukkig had ik iets van oordoppen bij me en een slaapmasker.
Maar oei wat waren dat een klappen zeg, en heel erg dichtbij.

Nog nooit zoiets meegemaakt, best eng!

Gisteren als zombies van bed, gedoucht om toch wakker te worden en op naar het strand!

Het was bewolkt maar later in de middag klaarde het weer op.

Vandaag is een bewolkte dag, vanmiddag zou het weer gaan regenen en onweren.

Dus het word een dagje luieren, iPad en telefoon op de laders en straks bij de Aldi boodschappen halen.

Vrijdag checken we uit, en dan gaan we met de Greyhound bus op naar Brisbane een week lang!

Kijken of ik daar mensen in het hostel kan knippen zodat ik eerst iets van geld verdien, want het rolt de portemonnee uit hier.