1 week in Australië - Reisverslag uit Coogee, Australië van Marijke Veen - WaarBenJij.nu 1 week in Australië - Reisverslag uit Coogee, Australië van Marijke Veen - WaarBenJij.nu

1 week in Australië

Blijf op de hoogte en volg Marijke

24 November 2016 | Australië, Coogee

G'day Mates!

How is life in the Netherlands?

Ik schrijf deze blog vanuit de Macca's (Mc Donalds) in Coogee beach, want een backpacker wil graag low budget dus even gebruik maken van de gratis WIFI!

Alweer een week in het prachtige Australië, wat is het hier geweldig!
Waar moet ik beginnen? Al zo veel dingen gezien en gedaan..

14 november: Dag van vertrek en ook de dag dat er afscheid genomen moet worden van mijn lieve ouders, broertje en lief vriendinnetje Martine..

Op Schiphol een speech gekregen van Mark (Australian Backpackers) na de speech hadden we nog anderhalf uur de tijd om met de uitzwaaiers koffie te drinken.

Stefan en Quirine kwamen me ook nog even gedag zeggen, zo leuk!!

Het anderhalf uur was voorbij en moest er toch echt afscheid genomen worden, poeh dat was even een momentje hoor..

Eenmaal in het vliegtuig kon de pret beginnen, eindelijk zou m'n droom uitkomen!

- Elf uur en twintig minuten verder... -

Eerste tussenstop was in Bangkok, hier mochten we niet van het vliegveld af want het was een stop van maar anderhalf uur.
We hebben met de groep iets te drinken gehaald en daarna gingen we boarden; op naar Taipei!

- drie uur en twintig minuten verder -

Geland in Taipei, eindelijk!
Hier hadden we een hotel zodat we even konden slapen in een bed en een douche konden nemen, zo fijn!

Om elf uur in de avond zouden we weer gaan vliegen, de laatste lamge vlucht!

- negen uur en twintig minuten verder -

Geland in SYDNEY!

Oh yes, eindelijk geland!
Deze vlucht heb ik als een blok geslapen, erg fijn want we moesten de hele dag wakker blijven.

We werden door een busje opgehaald om naar het fotomoment gebracht te worden.

Harbour bridge and the opera house, wauw ik kan niet geloven dat ik daadwerkelijk in Sydney ben.

Living the dream..

Dag 2: regeldag - bankzaken & medicare -

Een hele lange dag omdat we met zo'n grote groep waren.. we hebben lunch gekocht bij een foodmall en zijn gaan lunchen in het nabij gelegen park.

Dag 3: surfen

De dag dat we gingen surfen, zo vet!
Eerst oefenen op het droge en daarna hopsakee het water in.
Helaas ben ik 's ochtends wakker geworden met een ontstoken oog, en ben ik wel het water in geweest om te proberen.. maar het zoute water deed niet veel goed voor mijn ogen dus ben ik gestopt en heb ik lekker een stranddagje gehad.

Dag 4: Blue Mountains en opstap

Vroeg uit de veren, want deze dag stonden de Blue Mountains op de planning!
Wat een prachtig nationaal park, dit moet je gezien hebben.. we hebben nog maar een klein gedeelte gezien, aangezien the Blue Mountains zo groot als België is..

Veel gezien, veel geklommen, vermoeide voetjes maar het was het allemaal waard, prachtige omgeving en uitzicht!

'S avonds pizza gegeten en ons opgemaakt om te gaan stappen.

Dag 5: Citywalk Sydney

Op deze dag veel gezien, eerst met de ferry naar Sydney Stad. Wauw dat was geweldig!
Je gaat langs de skyline van Sydney met de ferry en je komt in hartje stad aan.

Hier veel dingen gezien, en ook naar de botanic gardens geweest ook helemaal geweldig.

Dit was een snelle blog, ik heb nog zoveel te vertellen alleen de tijd gaat zo snel, dat ik vergeet te schrijven.

De plannen zijn nu om met Laura en Lisa richting Brisbane te reizen en vanuit daar ga ik weer naar Sydney om vervolgens kerst en oud en nieuw te vieren met Anne-Linde en Marceline!

Jullie horen snel van me!

X vanuit het zonnige Coogee Beach!

  • 24 November 2016 - 10:51

    Stephanie Van Graafeijland:

    Geweldig geniet ervan! Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Coogee

Marijke

G'day Mate, Welkom bij mijn blogs van waarbenjij.nu 14 november 2016 vertrek voor een jaar d o w n u n d e r. Hier hou ik jullie op de hoogte van wat ik zoal mee ga maken in het 'dagelijkse' leven in OZ... Als klein meisje had ik altijd al een droom om te gaan reizen, en de laatste jaren heb ik heel sterk het gevoel dat Australia mijn land is, waar ik heen moet. Heel veel plezier met het lezen van de blogs! Cheers, Marijke.

Actief sinds 06 Sept. 2016
Verslag gelezen: 403
Totaal aantal bezoekers 13421

Voorgaande reizen:

14 November 2016 - 12 November 2017

Backpacken door Australië

Landen bezocht: