Eindelijk vakantie - Reisverslag uit Saint Kilda, Australië van Marijke Veen - WaarBenJij.nu Eindelijk vakantie - Reisverslag uit Saint Kilda, Australië van Marijke Veen - WaarBenJij.nu

Eindelijk vakantie

Blijf op de hoogte en volg Marijke

26 Augustus 2017 | Australië, Saint Kilda

G'day!

Nadat ik uit Nederland ben vertrokken en weer in Sydney was, eerst even bij moeten komen van de Jetlag.

De dag nadat ik was aangekomen in Sydney heb ik mijn manager van het hotel gebeld om te zeggen dat ik weer in Sydney was en zo snel mogelijk weer wilde beginnen met werken.

Ik hoef nog maar drie weken te werken, daarna gaat het nieuwe avontuur beginnen.

Ik kon na het weekend meteen startten, wel op een andere locatie, "no worries."

Het was zo'n drie kwartier lopen, in een vijf sterren hotel met uitzicht op het opera house en the Harbour bridge, wauw!

Bij dit hotel heb ik een week gewerkt, en kon ik veel uren maken.
Na deze week werd ik weer in een ander hotel geplaatst omdat ze daar personeel te kort hadden.
Dit hotel was zo'n twintig minuten lopen en hier had ik tijdens het werken uitzicht op Darling Harbour.

De laatste week heb ik nog een paar dagen in het hotel gewerkt waar ik normaal werkte.

Vaak had ik op mijn vrije dagen of na mijn werk ook nog veel mensen te knippen.

Heel fijn, zo kon ik nog net even iets extra geld sparen!

1 augustus:

Vandaag is de laatste werkdag in het hotel, wat een heerlijk gevoel.
Vakantie!!

Na deze laatste werkdag in het hotel had ik de aankomende dagen nog een paar mensen die geknipt wilden worden.

Op 4 augustus heb ik de laatste mensen voorzien van een nieuwe coupe en kon ik mijn scharen en tondeuses oppakken en in de backpack doen.

7 augustus:

Morgen is het eindelijk zover, dan vliegen Lisa en ik naar Cairns!
Op naar de zon.

Deze dag heb ik de laatste spullen gewassen en mijn backpack gepakt, kleding weggegooid en allemaal andere dingen wat ik niet meer hoefde te gebruiken is weggegaan.

Ook de backpack zo logisch mogelijk in gedeeld, de warme kleding en de scharen in het onderste vak, deze heb ik de komende weken toch niet nodig.

En alle andere kleding en spullen die ik dagelijks moet gebruiken gaan in het middelste grotere vak.

De laatste avond in het appartement waar we vijf maanden gewoond hebben is aangebroken.

Er stond filmavond op het programma, samen met Romy, Nicole en Lisa hebben we sex and the city gekeken.

Nadat de film was afgelopen nog even gekletst, gehuild, gelachen. Toch raar om doei te moeten zeggen, nadat je zolang met elkaar hebt gewoond en het zo gezellig was met alles wat we hebben beleefd in deze afgelopen maanden.

Wat hebben wij een leuke en gezellige maanden beleefd, dit had ik absoluut niet willen missen!

De tijd is zo snel voorbij gevlogen, echt bizar.

Om 22.00 uur ging ik op bed, de wekker gaat om 5.00 uur weer.

8 augustus:

Een hele slechte nacht gehad, toch onbewust zenuwen, wel goede zenuwen maar dat is meestal als je ergens heel lang naar uitkijkt.

Snel uit bed, de laatste spulletjes in de tas doen, ontbijten en op naar het vliegveld.

6.00 uur zaten we in de trein op naar domestic Airport.
Rond 8.00 uur zaten we in het vliegtuig op naar de tropische temperaturen, op naar Cairns!

Het begin van nieuwe avonturen; de Eastcoast van Australia!

Nu was het vakantie gevoel echt aanwezig, na zo'n drie uur vliegen waren we in Cairns, 28 graden!

In Cairns verblijven we vijf dagen, in een zeer rustig hostel, twee persoonskamer, de vakantie goed beginnen. Bijkomen van de drukte uit de stad.

Deze dag niet heel veel gedaan, en vroeg op bed zodat we morgen vroeg naar de Lagoon kunnen om aan onze tan te werken.

11 augustus:

De afgelopen dagen hebben we veel bij de Lagoon gelegen om aan onze tan te werken, en gewoon te relaxen.

Vandaag zijn we vroeg uit bed gegaan, want we hebben een auto gehuurd!
Voor het eerst echt autorijden in Australië, spannend!

We gaan naar Daintree Rainforest en Cape Tribulation.

Een hele mooie route door de regenwouden, af en toe hadden waren we uit de auto gestapt om foto's te maken van de mooie omgeving.

Rond twaalf uur hadden we een tour geboekt om met een boot krokodillen te spotten.
We hebben één krokodil gezien, toch best gek dat hier krokodillen zwemmen.

Na deze tour zijn we verder gaan rijden en hebben we een paar hikes gedaan, wat een prachtige omgeving in de regenwouden.

Rond 19.00 uur waren we terug in Cairns, en hebben we de auto ingeleverd, en zijn daarna uiteten geweest bij een burgertent om de dag goed af te sluiten.

12 augustus:

Vandaag nog even bij de Lagoon liggen en eind van de middag de tassen weer pakken, morgen om 7.20 uur zitten we in de bus richting Mission Beach.

13 augustus:

Vandaag aangekomen in Mission Beach, een plek waar veel Backpackers komen om te skydiven.

Wij zijn hier vooral omdat het erg rustig is, en kunnen genieten op het strand met veel palmbomen.
Een soort onbewoond eiland, want toeristisch is het er niet, ideaal.

Het hostel was prima, heel erg rustig maar het bed waar we op lagen was echt niet fijn, gelukkig maar twee nachtjes dus even doorbijten.

Veel bijzonders hebben we niet gedaan in Mission Beach, echt vakantie gevierd en vooral veel op het strand gelegen.

15 augustus:

Tas inpakken, ontbijten en om 9.30 hebben we de bus richting Townsville, vanuit Townsville gaan we naar Magnetic Island met de Ferry.

Om 15.00 uur aangekomen op Magnetic Island, we hebben in een Guesthouse een Safaritent geboekt met twee losse bedden, en wat liggen deze bedden fijn, even herstellen van de afgelopen twee nachten.

16 augustus:

Vandaag hebben we een Barbie auto gehuurd waar we lekker mee kunnen toeren over het eiland.

We hebben een paar hikes gedaan, en bij één hike hebben we voor het eerst Koala's gezien, ze doen niks anders dan slapen af en toe beweegt de koala om een andere positie te nemen om vervolgens weer verder te slapen.

Het eiland is niet heel groot, en je kan helaas met een gewone auto niet overal komen, en hadden dus aan het begin van de middag ook wel alles gezien.
We hebben besloten om de auto in te leveren en daarna bij het guesthouse gezellig gezeten.

17 augustus:

Om 10 uur Uitchecken bij het guesthouse en met de bus naar de Ferry.

Vandaag gaan we met de bus naar Airlie Beach.
In Airlie Beach aangekomen, in een soort van Resort.
Het lijkt wel op Centerparcs, en hier hadden we weer een eigen kamer. Ook zat er een koelkast in onze kamer dus konden we al het eten en drinken op onze kamer bewaren, ook wel eens fijn.

18 augustus:

Deze middag wouden we bij de Lagoon liggen, omdat het heel erg warm was en je hier niet kunt zwemmen in de zee.
Maar door de cycloon eerder dit jaar was de Lagoon nog steeds gesloten, dus besloten we om naar een ander hostel te gaan en te proberen om daar bij het zwembad te gaan liggen.
Missie geslaagd! En even in het zwembad geweest om af te koelen, nog geen vijf seconden later lagen we op het gras en werden we gebeten door de mieren, wegwezen hier!

Aangezien het nog steeds zo warm was, gingen we een ijsje halen om die vervolgens op een bankje in de schaduw op te eten.

Daarna gingen we al snel terug naar het hostel om eten te maken, tas pakken voor morgen en vroeg slapen.

19 augustus:

Vroeg uit de veren, vandaag gaan we voor twee dagen met een zeilboot naar the Whitsundays.
Om 8.30 uur werden we verwacht en moesten we een paar formulieren invullen.

We werden door de schipper opgehaald en meegenomen naar de zeilboot; Freigttrain.

Deze twee dagen waaide het erg hard waardoor het ook best koud was, door dat het zo hard waaide kreeg iedereen veel water over zich heen, maar van de Schipper mochten we bij hem komen zitten op een verhoogt bankje waardoor wij geen water over ons heen kregen, haha.

Het eten was allemaal prima verzorgt en we hadden een leuke kleine groep.

We kregen een paar snorkelstops, wat echt heel erg leuk was. Door de harde wind was het water niet heel erg helder en zag je de vissen niet zo goed maar het was een leuke ervaring!

20 augustus:

Vandaag stond Whitehaven Beach op het programma, het hele witte zand, het heldere water, wat een mooie omgeving!

We hebben twee hele mooie dagen gehad met de boot, maar waren blij dat we weer op vaste land waren.
Warmer, minder wind, en een heel fijn bed.

Nog 1 nacht in Airlie Beach, en morgen moeten we zo'n 16 uur in de bus zitten om naar Noosa te gaan.

21 augustus:

Wasdag, tas pakken en wachten tot we om 17.30 uur met de bus kunnen.
Laat de 16 urige busreis maar beginnen.

22 augustus:

10 uur in de ochtend eindelijk aangekomen in Noosa.
De busreis ging opzich redelijk snel voorbij, af en toe val je in slaap maar echt vast slapen doe je niet.
En om de vier uur een stop om je benen te strekken.

We waren helemaal gesloopt toen we in Noosa aankwamen, maar hebben toch gelijk besloten om boodschappen te halen zodat we daarna niks meer hoefden te doen.

Wat een heerlijk hostel, we hadden een vijf persoons kamer helemaal voor ons zelf.

Heerlijk. We gingen vroeg slapen, zodat we de volgende ochtend weer vroeg uit bed konden om een coastal walk te gaan doen.

23 augustus:

Vroeg uit bed, en lekker de dag beginnen met een coastal walk.
Wat is Noosa mooi, heel helder water, mooie natuur. Als het iets warmer was geweest had je heel mooi kunnen snorkelen in het heldere water.

24 augustus:

Op naar Brisbane, twee dagen nog genieten van een beetje zon.
De stad in geweest, en niet veel bijzonders gedaan.

25 augustus:

Happy Birthday to Lisa!
Vandaag is Lisa jarig en zijn we naar de Southbank geweest en nog een beetje genoten van de laatste zon in Queensland.
Vanavond gaan we naar de kou, Melbourne.

21.30 uur in het vliegtuig op naar Melbourne.

Om 2.00 uur eindelijk in het hostel, en wat voor hostel.
We hadden een zes persoonskamer geboekt, maar slapen op een twee persoons kamer met eigen badkamer!
Dit hostel is vroeger een hotel geweest, ook heeft dit hostel een dakterras en een binnenplaats waar je U tegen zegt. (In de zomer zou je hier prima de hele dag kunnen chillen, daar is het nu toch echt te koud voor.)

Gelukkig gaan we volgende week weer richting de zon!


• NIEUWE AVONTUREN •

Vanaf maandag (28 augustus) hebben Lisa en ik een week lang een Camper tot onze beschikking!
We gaan de Great Ocean road doen, en lekker kamperen.
En hebben een week de tijd om naar Perth te rijden.

Een heel nieuw avontuur, we kijken er enorm naar uit om met de camper te gaan reizen, en om weer naar het warmere gedeelte te gaan!

I'll keep in touch!

X Marijke


















  • 26 Augustus 2017 - 20:42

    Lolkje:

    wauw wat hebben jullie veel gedaan en genoten van al het moois en de koek is nog lang niet op....gelukkig

  • 28 Augustus 2017 - 18:23

    Karel:

    Prachtig verhaal weer marijke , wat beleven jullie veel . Heel veel plezier met jullie nieuwe avontuur met de camper .

  • 02 September 2017 - 12:44

    Buurman &buuffie:

    hoi Marijke wat hebben jullie al veel gezien, ook gewerkt ,maar je ziet nu wel waarvoor en wat jullie nog gaan doen heel leuk om dat te lezen en tezien.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Saint Kilda

Marijke

G'day Mate, Welkom bij mijn blogs van waarbenjij.nu 14 november 2016 vertrek voor een jaar d o w n u n d e r. Hier hou ik jullie op de hoogte van wat ik zoal mee ga maken in het 'dagelijkse' leven in OZ... Als klein meisje had ik altijd al een droom om te gaan reizen, en de laatste jaren heb ik heel sterk het gevoel dat Australia mijn land is, waar ik heen moet. Heel veel plezier met het lezen van de blogs! Cheers, Marijke.

Actief sinds 06 Sept. 2016
Verslag gelezen: 272
Totaal aantal bezoekers 13398

Voorgaande reizen:

14 November 2016 - 12 November 2017

Backpacken door Australië

Landen bezocht: