Eindelijk een nieuwe blog, vier maanden op reis! - Reisverslag uit Haberfield, Australië van Marijke Veen - WaarBenJij.nu Eindelijk een nieuwe blog, vier maanden op reis! - Reisverslag uit Haberfield, Australië van Marijke Veen - WaarBenJij.nu

Eindelijk een nieuwe blog, vier maanden op reis!

Blijf op de hoogte en volg Marijke

23 Maart 2017 | Australië, Haberfield

G'day mates!

Daar was ik dan eindelijk weer, ik zag net dat de laatste blog rond twintig januari was en nu twee maanden later is het dan weer eindelijk tijd voor een nieuwe blog.

Zoveel dingen beleefd en meegemaakt, daar ga ik jullie in deze blog van op de hoogte stellen, dus dit kan een lang verhaal worden. #leesvoer

8 februari, Melbourne.

Vandaag is de dag dat Lisa en ik een nieuw avontuur in duiken!
Voor vijf en een halve week naar Nieuw Zeeland.

Om drie uur 's nachts gaat de wekker, backpacks gisteravond al gepakt.
Nu een kwestie van ontbijten en op naar het vliegveld!

Ik had mijn tickets als geregeld bij Australian Backpackers, ik vloog van Melbourne Domestic AirPort naar Sydney international AirPort.

Vanaf Sydney vloog ik met China Airlines naar Auckland, Nieuw Zeeland.

Lisa was via Melbourne met rechtstreekse vlucht naar Auckland gegaan, een paar uur later was ik er dan ook eindelijk.

'Uiteten' geweest bij de domino's, douchen en op bed.

Dit hostel was niet echt chill, maar gelukkig maar twee nachtjes hier.

De volgende dag zijn we met de Ferry naar een ander gedeelte van Auckland geweest.

Hier kwamen we een Nederlands tentje tegen, en moesten we natuurlijk een kroketje eten met friet speciaal.

Heerlijk van genoten, toch is het altijd iets anders dan Nederland maar oh dit was erg zalig.

Eenmaal weer terug in Auckland hebben we boodschappen gehaald én de backpacks weer ingepakt aangezien de reis de volgende dag echt gaat beginnen.

Om half acht de volgende dag lopen we naar de busstop, gelukkig maar zo'n 10 meter lopen van ons hostel, easy ey!

De buschauffeur stelde zich voor in de bus, Leftie is zijn 'naam'.

Hij is erg van de tijd, dus mocht je niet op de afgesproken tijd op de afgesproken plek zijn, dan heb je toch echt een probleem want Leftie laat je achter en dan zie je maar hoe je verder komt, zonder bagage.

De eerste bestemming is Hahei.

Prachtig! We slapen in een soort blokhut met acht personen.
Alles is hier nieuw, douches, toiletten, loungebanken. Voelt een beetje als thuis. Alles is schoon!

Dit was op een camping, vijf minuten vanaf het strand.
Hier blijven we twee dagen.
Morgen een vrije dag dus een hike doen, op naar cathedral cave. Heel erg gaaf! Super mooi weer, en wat een uitzichten allemaal.

Ik hou nu al van Nieuw Zeeland, en ze zeggen dat het alleen maar mooier word.

De dagen er na zaten we weer in de bus en sliepen we 1 of twee nachten in een heel groot huis met zo'n twintig mensen of in hostels in de rainforest.

Op een gegeven moment zijn we aangekomen in Rotorua, elke dag krijgen we een activiteitenmap in de bus waar je je kan inschrijven voor activiteiten. Aangezien we nog niks hadden gedaan qua betaalde activiteiten zat hier toch echt wel een hele gave activiteit tussen namelijk; ziplinen!

Ziplinen is dat je op platforms staat boven in toppen van de bomen en zo door het rainforest sjeest.
Geweldig!

Aangezien ik best heel erg last heb van hoogtevrees zal dit een soort overwinning zijn, haha.

De volgende ochtend om acht uur worden we door iemand van het ziplinen bij ons hostel opgehaald.

We kregen instructies en moesten onze gewaden aan haha.

Eindelijke was het zover, beetje hiken door het rainforest en op naar het eerste platform.

Wat een ervaring, eerst begon je met hele kleine afstanden, en later met langere en hoge afstanden.

- vrijheid -

Dit gaf echt een adrenaline kick!

De volgende dag gaan we weer met de bus op pad, op naar Taupo!

Hier kwam alweer de activiteiten map met onder andere het SKYDIVEN.

Dit was de eerste mogelijkheid en aangezien het Zuidereiland vaak koud en regenachtig schijnt te zijn hebben we deze optie dan ook met beide handen gegrepen.

Na de adrenaline kick van gisteren gaan we vandaag nog iets vetters doen het skydiven.

Wauw, uit een vliegtuig springen, op vijf kilometer hoogte.

We werden door een limousine opgehaald, Lisa Jennifer en ik.

Helemaal vol van de adrenaline zaten we te zenuwen in de limousine.

We moesten formulieren invullen, en dan kon de pret beginnen.

Eenmaal bij het skydive centre kregen via een video de instructies te horen.

We kregen een instructeur die aan je vast zit op je rug en iemand die foto's maakt als je uit het vliegtuig springt. Weer in een gewaad gestopt, én video's en foto's werden gemaakt.

Eenmaal in het vliegtuig begonnen de zenuwen nog meer te komen, ik moest als eerste uit het vliegtuig springen en dat was opzich heel erg fijn.

Nou daar ga ik...

Poeh wat iets heftigs, wat een ervaring, niet in woorden uit te drukken maar wauw dit ga ik nooit meer in mijn leven vergeten!

I did it!

Wel één keer en nooit weer maar wauw ik kan hier uren over door blijven kletsen, haha.

Daarna weer in de bus, boodschappen doen en doorkletsen over hoe geweldig deze dag was.

Een paar dagen later zaten we op het Zuidereiland.

Abel tasman, ook een geweldige locatie, met fantastische hikes en fantastische omgeving met prachtige natuur.

We hebben van alles gezien, gewoon te veel om op te noemen.

We zijn naar Franz Josef geweest, waar Lisa een Helihike heeft gedaan.
Op een gletsjer hiken, fantastisch!

In Franz Josef kregen we te horen dat de Ferry naar Stewart Island heel erg duur zou zijn, en aangezien Nieuw Zeeland al heel erg duur is, hebben we besloten om toch het uiterste zuiden te skippen en onze vliegtickets gewijzigd.

Dus in plaats van vijf en een halve week blijven we drie en een halve week.


Na Franz Josef gingen we naar Wanaka, Queenstown en omdat we drie dagen in queenstown zaten hebben we besloten om een cruisetrip door Milford Sound te doen.

Vroeg opstaan, en met een erg luxe bus vier en een half uur op naar Milford Sound. We troffen het erg met het weer hier, gemiddeld regent het zo'n driehonderd dagen per jaar in Milford Sound maar nu het perfecte weer.

Wauw wat een uitzichten weer en wat een indrukken.

Dwars door de fjorden van Milford Sound met een cruise, prachtig wat weer een belevenis.

Het was weer tijd om naar Queenstown te gaan met de bus, zo'n vier en een half uur terug met de bus.

De dag erna werd het erg mooi weer, en hebben Lisa, Laura en Jennifer lekker in het parkje vlakbij ons hostel gezeten. Genoten van de zon, en gekletst.
'S avonds zijn we wezen stappen in een leuke kroeg. Een leuke afsluiter van een leuke tijd met Laura en Jennifer! #gezelligmeiden

Alleen de volgende dag waren we niet zo vrolijk omdat we al vroeg in de bus naar Mt Cook moesten.

Helaas door de airco van de bus naar Milford Sound en dat we weer in de rust kwamen zijn we ziek geworden.

Ik wou heel graag de wandeling naar Mt Cook doen, maar heb toch besloten om deze middag in bed door te brengen.
Lisa heeft deze wandeling wel gedaan, en heeft ze gefilmd en foto's gemaakt dus kon ik het toch zien.

Helaas werd ook Lisa ziek, en gingen we beide ziek naar Christchurch.

We hebben een dag in Christchurch rondgebracht, maar zijn Christchurch zelf niet ingeweest omdat we beide ziek waren.

De dag erna pakte ik al vroeg de bus om naar het vliegveld te gaan.

Ik vloog van Christchurch naar Auckland en van Auckland naar Sydney.

Wat hebben wij een prachtig avontuur beleefd in Nieuw Zeeland, wat een prachtig land waar ik zoveel mooie dingen heb mogen meemaken en zoveel mooie dingen heb mogen zien.

Dit land heeft mijn hart toch zeker wel gestolen.

En ook zeker een te gekke tijd gehad met de Straybus van Leftie, de leuke gezellige mensen die we hebben mogen ontmoeten! Thanks mates!

Ik hoop dat ik jullie een beetje een indruk heb kunnen geven van de fantastische belevenissen in Nieuw Zeeland.

Over een korte tijd zal ik gaan vertellen over de tijd in Sydney!

I'll keep you updated.

X Marijke


  • 23 Maart 2017 - 09:22

    Buurman En Buufie:

    Hai marijke

    Wat leuk om je vlog weer te lezen wa hadden gelukkig foto,s gehad van mem.
    Zo konden we mee genieten van dat ons buurfamke zo maar hoog in de lucht aan het skydiven was,nou nou en dan de foto,s van nieuw zeeland prachtig en super mooi dat je dat gedaan heb.
    Dat zyplinen hebben wij al jaren geleden gezien in costa rica dat is erg in zelfs in portugal ,maar wij zijn dat niet van plan te gaan doen haha.
    Hier gaat alles zijn gangetje af en toe last van een vreemde auto maar dan komt sherlock van nr 28 die houd de boel wel in de gaten,vraag maar aan mem.
    Over 4 weken gaan wij naar de states lijkt ons ook super helaas niet naar San francisco want de kustweg is geblokkerd er is een brug door gezakt en dan kan je die niet rijden,dat moest zo n mooie weg zijn dat is jammer maar we krijgen genoeg te beleven. Dikke tuut van de buurtjesxx

    .

    N

  • 23 Maart 2017 - 10:23

    Marjan:

    Wat een geweldig avontuur meid! Leuk om te lezen... het enthousiasme spat ervan af!!! Heerlijk :-) Dikke Tuut

  • 23 Maart 2017 - 14:53

    Luitzen En Alie:

    Wat een mooi reisverslag. Wat maak je mooie en spannende dingen mee.
    Liefs van ons.

  • 23 Maart 2017 - 16:19

    Lolkje:

    Wat een verhalen zeg en prachtige ervaringen gehad in NZ. zat er al naar uit te kijken of er weer een verslag kwam. We horen ook wel verhalen van je Heit en Mem maar dit is toch anders. Bedankt!!

    Leafs Us

  • 23 Maart 2017 - 21:28

    Klaske:

    Lieve Marijke,

    Jeetje, wat heb je al veel avonturen beleefd zeg! Geweldig om te lezen hoe jij ervan geniet.
    Geniet maar van het leven in Sydney.

    Dikke tút út 'e Lemmer

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Haberfield

Marijke

G'day Mate, Welkom bij mijn blogs van waarbenjij.nu 14 november 2016 vertrek voor een jaar d o w n u n d e r. Hier hou ik jullie op de hoogte van wat ik zoal mee ga maken in het 'dagelijkse' leven in OZ... Als klein meisje had ik altijd al een droom om te gaan reizen, en de laatste jaren heb ik heel sterk het gevoel dat Australia mijn land is, waar ik heen moet. Heel veel plezier met het lezen van de blogs! Cheers, Marijke.

Actief sinds 06 Sept. 2016
Verslag gelezen: 486
Totaal aantal bezoekers 13386

Voorgaande reizen:

14 November 2016 - 12 November 2017

Backpacken door Australië

Landen bezocht: