9 weken in Australië - Reisverslag uit Docklands, Australië van Marijke Veen - WaarBenJij.nu 9 weken in Australië - Reisverslag uit Docklands, Australië van Marijke Veen - WaarBenJij.nu

9 weken in Australië

Blijf op de hoogte en volg Marijke

20 Januari 2017 | Australië, Docklands

Hi Guys!

Oeps twee dagen te laat met schrijven, doordat ik veel knippers had en lekker een dag vrij was.

Hier dan toch de '9 weken weg van huis' blog.

Weer veel gezien en gedaan de afgelopen week.

Ik kreeg weer allemaal berichtjes of ik mensen kon knippen afgelopen week, dus dat werd het administratie boekje pakken en mensen inplannen.

Afgelopen woensdag had ik maar liefst elf mensen die geknipt wouden worden, erg leuk, verschillende nationaliteiten en weer veel reisverhalen en tips mogen aanhoren.

Zo ontmoet je iedere dag weer andere mensen met weer een ander verhaal.

Donderdag was Lisa weer een dagje vrij en had ik geen knippers ingepland, lekker een dagje erop uit.

Eerst uitslapen, ontbijten en klaarmaken voor vertrek.
De Royal Botanical Gardens stonden deze dag op de planning.
Dit bleek een aardige tippel te zijn, dus na een tijdje lopen hebben we toch maar besloten om de tram te pakken.

Aangekomen bij de Royal Botanical Garden, prachtig!
Ze hebben een tropisch regenwoud nagebootst, en allerlei verschillende mooie tuinen, helaas konden we niet alles bekijken daar was het te groot voor, en we wouden ook nog even een kleurtje op doen.

Aangezien het weer in Melbourne erg wisselvallig is; de ene dag 38 graden en de andere dag 19 graden.

Na een heerlijke zen middag zijn we naar "huis" gegaan, hebben we chill kleding aangetrokken en zijn we naar de domino's gewandeld.

Heerlijk gegeten, en op naar St Kilda, helaas geen zonsondergang maar we kwamen er ook voor de Pinguïns.

Elke avond na zonsondergang komen er Pinguïns uit het water zo de rotsen op, om daar te rusten en slapen.

Jammer genoeg is dit best heel erg toeristisch...

Maar we hebben maar liefst vier pinguïns gespot, en eentje was zo dichtbij dat we er een foto van konden maken.

Na zo'n twintig minuten vonden we het wel weer welletjes en zijn we met de tram terug naar het appartement gegaan, we waren ook best moe dus lekker slapen.

Vandaag had ik weer allemaal knippers, en de eerste knipper zou om twee uur in de middag komen.
Deze knipper appte me dat ze de straat niet op kon vanwege alle chaos in het centrum.

Hier had ik nog niks van meegekregen; wel hoorde ik sirenes en dergelijke maar dat horen we hier iedere dag.

Zoals jullie vast op het nieuws wel gezien en gehoord hebben, is er een zieke geest midden in het centrum op mensen ingereden...

Poeh, dat was toch wel een angstig momentje, ook al zitten wij vijftien hoog in een appartement en zo'n tien minuten van het centrum, dit voelde totaal niet prettig.

Op een gegeven moment zag ik dat het nieuws van Melbourne ook berichten poste op Facebook, dus om de zoveel minuten kwam er een update zodat we het nieuws toch konden volgen van wat er precies gaande was.

Nog steeds is het een beetje rumoerig en de stemming is bedrukt in Melbourne.
Af en toe hoor je nog helikopters overvliegen en sirenes in de verte.
De straten in het centrum zijn nog steeds afgesloten voor verder onderzoek.

Hierbij sluit ik de blog af..

X

  • 20 Januari 2017 - 19:11

    Klaske:

    Alweer een prachtig verslag Marijke!
    Wat leuk dat je een centje bij kunt verdienen door te knippen, geweldig.

    Erg naar wat er daar is gebeurd, spannend om er zo dicht bij te zitten.
    Hopelijk geeft je dat geen onveilig gevoel en blijf je van deze geweldige trip te genieten.
    Ik kijk uit naar je volgende verslag :)

    Liefs uit Lemmer

  • 21 Januari 2017 - 17:08

    Lolkje:

    Leuk om zo op de hoogte te blijven van je belevenissen. En ze weten je ondertussen aardig te vinden voor een knipbeurtje. zo blijven je financiën mooi op peil.


    Ja wat een toestand en ik snap dat het gemengde gevoelens op roept.
    Toch maar blijven genieten!

    fijn weekend en liefs vanuit Parrega

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Docklands

Marijke

G'day Mate, Welkom bij mijn blogs van waarbenjij.nu 14 november 2016 vertrek voor een jaar d o w n u n d e r. Hier hou ik jullie op de hoogte van wat ik zoal mee ga maken in het 'dagelijkse' leven in OZ... Als klein meisje had ik altijd al een droom om te gaan reizen, en de laatste jaren heb ik heel sterk het gevoel dat Australia mijn land is, waar ik heen moet. Heel veel plezier met het lezen van de blogs! Cheers, Marijke.

Actief sinds 06 Sept. 2016
Verslag gelezen: 522
Totaal aantal bezoekers 13370

Voorgaande reizen:

14 November 2016 - 12 November 2017

Backpacken door Australië

Landen bezocht: