Zes weken in Australië - Reisverslag uit Wentworth Point, Australië van Marijke Veen - WaarBenJij.nu Zes weken in Australië - Reisverslag uit Wentworth Point, Australië van Marijke Veen - WaarBenJij.nu

Zes weken in Australië

Blijf op de hoogte en volg Marijke

28 December 2016 | Australië, Wentworth Point

Hey hallo!

Leuk dat je mijn blog leest!
Weer een week verder, al zes weken in dit prachtige land, ik kan hier wel aan wennen.

Inmiddels zit ik met Marceline en Anne-Linde in Wentworthpoint, Sydney!

Wat een mooi huis, en een prachtige kamer met eigen badkamer én met echte handdoeken! #paradijs

Even terug naar zaterdag ochtend, het moment dat ik alleen naar de AirPort ging en moest gaan vliegen.

Doei gezegd tegen Lisa, die ik drie januari gewoon weer ga zien in Melbourne. #feest

De shuttlebus zou om 6.40 uur komen, maar was er pas rond 6.50 (een licht paniek momentje)

Mijn backpack in de kar gedaan en daarna een uurtje naar de AirPort rijden.

Daar ga ik dan in mijn "eentje".
Aangekomen op het vliegveld moest ik gaan haasten, daar liep ik dan als kip zonder kop!

De incheckbalie nergens te vinden, deze zat ergens verstopt in een hoek.. random mensen gevraagd waar ik deze incheckbalie kon vinden en die hebben me de weg gewezen.

Nog snel even mijn flightbag om mijn backpack gedaan en inchecken maar.

Ingecheckt en wel werd mij de gate gegeven waar ik heen moest om te boarden, deze kon ik eerst ook niet vinden aangezien deze ondergronds was.

Eerst nog door de douane, ik kon doorlopen, alleen duurde het heel erg lang bij de paspoort controle want er stond een flinke rij.

De tijd begon te dringen, om 8.25 moest ik boarden maar het was inmiddels 8.30 toen ik nog in de rij stond.

Na een snelle check bij de paspoort controle heb ik mijn looppas versneld en kon ik naar de gate lopen en door naar buiten om het vliegtuig in te gaan.

Ik vloog met Jetstar en had bij het boeken van de vliegtickets al een plekje bij het raam bemachtigd.

En er zat helemaal niemand naast me, deze vlucht was zo fijn!

Anderhalf uur vanaf Brisbane naar Sydney!

Om 11.30 uur kwam ik aan, nu was het wachten tot Marceline zou landen in Sydney.

Drie uur later krijg ik een berichtje van Marceline dat ze geland is, maar niks op de foto's herkende die ik haar stuurde.

Blijkbaar was zij geland op domestic AirPort en ik op International.

Marceline is met de bus naar international gekomen en hebben we samen de trein en bus genomen.

Boodschappen gedaan met Anne-Linde bij de woolworths en daarna naar onze kamer!

Bij onze kamer lagen cadeautjes én een pakketje.

Het was een kerstpakket van mijn ouders en oma.

Hier zat vanalles in; hagelslag, dropjes, kruidnoten en chocoladepepernoten parfum, een kaart en Nederlandse tijdschriften én Fryske Dumkes. #smullenmaar

Van Marrit hadden we ook dropjes gekregen van de Dutch shop en een mooie sleutelhanger van Australië met op de achterkant mijn naam en Sydney 2016 gegraveerd. Super lief!

- Kerst 2016 -

Heel raar, kerst in Australië, totaal geen kerstgevoel zo midden in de zomer.
We zijn deze dag terug naar "huis" gegaan: Collaroy!

Hier lekker een stranddag gehad met allemaal leuke mensen.
Als kerstdiner hebben we een happymeal gehaald in Sydney bij de Mc Donalds.

Niet echt een kerstdiner te noemen, maar het gevoel was er toch niet en dit had ook wel wat, leuk om daar later op terug te kijken haha.

Maandag was het hier Boxingday ze kennen hier geen tweede kerstdag namelijk.

Boxingday is gekkenhuis! Overal in elke winkel is flinke korting.
Rijen dik voor te dure winkels.

Hier zijn we vroeg in de ochtend met de bus heen gegaan, maar zo druk.

Dit was weer een hele ervaring haha.

Dinsdag zijn we met de bus naar Bondi Beach geweest en heerlijk in het gras gelegen.

Vandaag zijn we een dagje naar Sydney geweest met de Ferry.
Heerlijk, lekker rondgesnuffeld, niks gekocht maar weer een heerlijke dag gehad.

Ik heb Anne-Linde en Marceline geknipt en Marrit ook!

Ik had van de week een berichtje op Facebook geplaatst of er mensen zijn die geknipt willen worden.
Morgen ga ik dan ook veertien mensen knippen in Kings Cross.

Er reageren zelfs nog mensen, terwijl ik het bericht heb aangepast over dat ik vol geboekt ben deze dag.

Heb ik toch weer geld verdiend! Maar het word pittig aangezien hier een hittegolf is vanaf morgen; lees: Veertig graden!

Vrijdag gaan we met Marrit naar de Dutch Shop, om een broodje kroket te eten en Nederlandse producten in te slaan. #zinin

En zaterdag is het oudjaarsdag en gaan we vroeg uit de veren om een plekje te bemachtigen bij een mooi punt met uitzicht op de harbourbridge en operahouse!

Jullie horen de verhalen van NYE en de rest van me!

Nu zal ik even kijken voor vliegtickets naar Melbourne en even andere dingen regelen, en dan is het straks alweer bedtijd!

Een hele fijne dag, iedereen alvast een hele goede jaarwisseling toegewenst!

X vanuit Sydney!


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Wentworth Point

Marijke

G'day Mate, Welkom bij mijn blogs van waarbenjij.nu 14 november 2016 vertrek voor een jaar d o w n u n d e r. Hier hou ik jullie op de hoogte van wat ik zoal mee ga maken in het 'dagelijkse' leven in OZ... Als klein meisje had ik altijd al een droom om te gaan reizen, en de laatste jaren heb ik heel sterk het gevoel dat Australia mijn land is, waar ik heen moet. Heel veel plezier met het lezen van de blogs! Cheers, Marijke.

Actief sinds 06 Sept. 2016
Verslag gelezen: 394
Totaal aantal bezoekers 13385

Voorgaande reizen:

14 November 2016 - 12 November 2017

Backpacken door Australië

Landen bezocht: