WEEK VIJF! - Reisverslag uit Petrie Terrace, Australië van Marijke Veen - WaarBenJij.nu WEEK VIJF! - Reisverslag uit Petrie Terrace, Australië van Marijke Veen - WaarBenJij.nu

WEEK VIJF!

Blijf op de hoogte en volg Marijke

22 December 2016 | Australië, Petrie Terrace

Hello hello!

De vorige blog eindigde met Brisbane en dat we naar Fraser zouden gaan..

- FRASER ISLAND driedaagse tour -

13.00 uur in Brisbane, weer helemaal bepakt en bezakt met de backpacks op naar het busstation!

Het was een ontzettend warme dag, dus het zweet liep overal en nergens langs vooral met twee van die zware backpacks op je lichaam..

Eindelijk gearriveerd op het busstation, met de roltrappen naar boven, inchecken en nog een half uur wachten voordat we konden vertrekken.

Lekker in de schaduw zitten om even bij te komen van die hitte.

Dit keer hebben we de Premier bus, de goedkopere variant van de Greyhound bus.

Geen WiFi en oplaadpunt maar het scheelt ons toch weer vijftig dollar.

Het is een busrit van zo'n vijf uur, muziekje aan en gaan met die banaan!

- 19.00 uur -

Aangekomen in Rainbowbeach, de bus stopte ongeveer tegenover onze accommodatie dus dat was heel erg fijn.

Ingecheckt en wel werden we naar onze kamer gewezen.
We hadden een paar formulieren meegekregen die we de volgende ochtend moesten inleveren.

Dit ging over het autorijden en de risico's en boetes die het met zich meebrengt als je niet strikt rijdt.

We kregen ook een formulier mee over wat je allemaal mee moest nemen naar Fraser Island.
Je mocht alleen je dagruzak meenemen, dus moesten we diezelfde avond alle spullen sorteren wat mee moest en wat in Pippies beachhouse kon blijven.

Alles is gepakt, douchen en op bed, de volgende ochtend staat de wekker om kwart voor zes 's ochtends, omdat we om zes uur boodschappen moeten halen.

De wekker is gegaan, op naar de supermarkt om drinken/fruit/broodjes te halen, daarna snel ontbijten en Uitchecken want om zeven uur gaan we vertrekken!

Helaas hadden we achteraf gezien langer kunnen slapen...

Er was een meid die te laat kwam omdat de bus te laat aankwam.
Heel vervelend, omdat we als groep hier de dupe van waren.

- een uur later -

Eindelijk konden we vertrekken, iedereen in de auto en op naar Fraser Island!

Lisa en ik zaten met allemaal Duitse mensen in een auto waar de tourguide inzat.
De auto zelf was niet heel boeiend met de mensen die er in zaten, maar met de Tourguide was wel leuk aangezien hij heel veel ging vertellen over Fraser Island en wat hij daar beleefd had!

Met de Ferry over, dit duurde zo'n tien tot vijftien minuten dat we op Fraser Island aankwamen.

We gingen eerst naar een Lake, geen idee hoe het heette maar het was een pittige tocht omdat je drie kwartier door "klapzand" moest lopen.

Het waren hele hoge duinen, en om bij het meer te komen moest je van die hoge duinen af, dus niet te snel lopen maar beetje afremmen en voorzichtig naar het meer lopen.

Je mocht dit ook rollend gaan doen, maar aangezien je dan ging zandhappen hadden we daar geen zin in.

Eenmaal bezweet aangekomen bij het meer er gelijk ingegaan!

Hier kreeg je een gratis pedicure behandeling door alle visjes die in het water zaten.

We kregen een uur om af te koelen, en daarna kon de helse tocht naar de auto weer beginnen.

Eenmaal weer bij de auto kregen we een lekkere lunch, maar liefst twee goedgevulde wraps, heerlijk!

Na de lunch gingen we naar het kamp rijden, ongeveer een uurtje van de lunchplek af.

Bij het kamp aangekomen kregen we een rondleiding over waar de toiletten waren, de supermarkt en werden de tenten verdeeld.

Het waren tweepersoons tentjes met eiermatten, dus je kunt je voorstellen dat we blij waren dat deze tour maar drie dagen ging duren.

We hadden vrije tijd, maar aangezien we helemaal gesloopt waren van die duinen, besloten wij om eerst naar de supermarkt te gaan om drinken met smaak te gaan halen en daarna mee te gaan helpen met de voorbereidingen van de barbecue.

Heerlijk gegeten!

Na het eten gedoucht en in bed! (Ook wel #kramperen genoemd.)

We gingen onze tent niet in voordat deze insectenproof was verklaard.
Zaklampen erbij, de kust was veilig dus konden we de tent in en slapen.

- dag twee -

Vandaag gingen we langs vier verschillende plekken waaronder Indian Head met super mooi uitzicht waar je vanaf die hoogte ook alle zeedieren zou kunnen spotten.

We hebben alleen de schildpad in het water gezien voor de rest was er niet zoveel leven in de brouwerij.

We hadden onze eigen auto samengesteld namelijk; The pussywagon. Niet door ons zelf zo genoemd maar door onze tourguide Danny.

We zijn ook naar de Hangover creek geweest waar we lekker de tijd hadden om te chillen.
Lekker met de luchtband door de creek heen, dit water was erg koud maar super fijn aangezien het een ontzettend warme dag was.

We zijn ook bij de Champagne Pools geweest, dit werd met zeewater gevuld dus hier konden ook beesten zoals kwallen en vissen inzitten.

Ook zijn we nog bij het shipwreck geweest, waar Fraser Island ook om bekend staat.
Hier is slechts nog maar een klein deel van het schip te zien.

- dag drie -

Vandaag mocht ik een stuk gaan rijden!
Wiehoe voor de eerste keer in Australië rijden over het strand en aan de rechterkant met een 4x4 auto.

We zijn op deze dag naar toch wel het hoogtepunt van Fraser Island geweest namelijk; Lake Mackenzie.

Super mooi helder water, jammer van alle toeristen die er waren, het is hier nu zomervakantie dus drukker als andere maanden.

Dit mocht de pret absoluut niet drukken, hier hebben we dan ook de hele middag lekker gelegen en in het water gelegen.

Ook hebben we een Dingo gezien, dit is een wilde hond.

Het was nog maar een pup, maar je mocht ze absoluut geen eten geven en aanhalen maar dat was ik sowieso al niet van plan, aangezien ik honden sowieso al niet zo'n grote fan van honden ben.

Tijd om naar het vaste land te gaan!
De Ferry was al vol, dus moesten we nog een half uur wachten.. helemaal niet erg want op een gegeven moment stonden we bij het water en zwemt daar een dolfijn heel erg dichtbij.
Hij liet zich maar één keer zien, hier heb ik dan ook geen foto van.

Eenmaal weer aangekomen bij Pippies beachhouse, moesten we ons weer inchecken en toen kregen we te horen dat we een paar straten verderop in een ander appartement zaten.

Even een stukje lopen met de zware backpacks en helemaal vermoeid kwamen we eindelijk bij het appartement aan.

Super fijn! Net een Centerparcs huisje.
Een eigen keuken, bank met een televisie badkamer en een driepersoons kamer, heel fijn!

We hadden geen eten meer dus even naar de supermarkt en bakker om eten en drinken te halen voor 1 nachtje.

We hebben voor het eerst een soepje gegeten en dat was zo fijn!

's avond heb ik twee meiden geknipt die ook mee waren met de tour!

Daarna hebben we gedoucht, want na zo'n tour zit je onder het zand!
De backpacks hebben we ingepakt en ook gelijk alle kleding gesorteerd die gewassen moest worden zodat we in Brisbane gelijk konden wassen.

Volgende ochtend om zeven uur paraat staan bij de bus en weer vijf uur terug naar Brisbane.

Hier hebben we weer een YHA hostel geboekt mét zwembad! We vonden dat we dit verdiend hadden na zo'n tour en aangezien we na deze week tijdelijk opsplitsen was dit wel een heel fijn hostel om deze week af te sluiten.

Eenmaal aangekomen in Brisbane hadden we geen zin om te lopen naar het Hostel, dus besloten we een Uber te nemen. Dit is een taxi, en als je voor het eerst met de Uber gaat is je eerste ritje gratis, hoe fijn!

Bij het hostel aangekomen, ingecheckt moesten we nog een uur wachten tot we naar de kamer konden.

In dat uur hebben we boodschappen gehaald en toen we terug kwamen konden we de kamer in.
Super fijn, een vierpersoons kamer, prima te doen dus...

De volgende dag lekker bij het zwembad gelegen aangezien we zo gesloopt waren van het weekend.

Lisa moest even naar de kamer om spullen te pakken en ik bleef lekker chillen bij het zwembad, tot dat ik ineens mijn naam hoor en ik op spring!

Lisa zei je moet meekomen naar de kamer want er is een chick die mannen in de kamer heeft en ze zitten op onze backpacks!

Dus aangekleed en op naar de kamer!

We hebben even flink gezegd waar het opstond maar die chick was zo ladderzat dat er met haar niet te praten viel.

Er lagen allemaal spullen van ons door de kamer, en ik heb haar gezegd dat we dit absoluut niet waarderen en naar de receptie gaan!

We hebben de receptionist erbij gehaald en we konden een upgrade krijgen want wij voelden ons best angstig in die kamer.

Die nacht ervoor kwam ze op rare tijden binnen, deed ze het licht honderd keer aan en uit en de airco aan op stand ijskast!

We hebben onze backpacks snel gepakt en zijn naar onze kamer gebracht, wat een super mooie kamer.
Deze is pas nieuw en we hebben een eigen badkamer, heel erg fijn!

We kwamen er achter dat er spullen uit onze backpacks misten en zijn naar de receptie gegaan. Helaas konden zij hier niks aan doen, alleen de politie mag in tassen kijken.

Ik was m'n oplader voor de telefoon kwijt en Lisa een aantal kledingstukken.

We kregen van de aardige receptionist om ons nog een keer tegemoet te komen gratis WiFi voor door het hele hostel en een paar vouchers voor een gratis drankje in het café naast het hostel.

De eerste nacht heerlijk geslapen in onze privé dorm!

De volgende dag (gisteren) weer de hele dag bij het zwembad gelegen, daarna weer boodschappen gehaald eten gekookt gedoucht en op bed! (Dachten we)

We lagen lekker vlogs te kijken op bed, totdat ik iets op de grond zie bewegen!
Een super grote kakkerlak!!

Gillen, en wat te doen?
In iedergeval niet doodmaken want dan krijg je alleen maar meer, dit wist ik van de vakanties op Tenerife.

Ik ging de kakkerlak in de gaten houden en Lisa ging iemand van de receptie er bij halen.

De vrouw van de receptie wou hem vangen met een bakje, maar de kakkerlak verdween onder de plint. Niet weer gevonden maar wel kunnen slapen.

Vandaag zijn we naar de stad geweest, en vanavond gaan we met Marijke uit Brisbane Pizza eten!

Ik heb Marijke in Nederland al ontmoet, drie weken voordat ik naar Australië ging.

Morgen moeten we de tickets printen, transfer naar het vliegveld regelen en cv's printen.

En zaterdag vlieg ik alleen naar Sydney om daar kerst en oud en nieuw te vieren in een AIRBNB met Marceline en Anne-Linde.

Lisa gaat naar Melbourne, en ik vlieg in januari ook naar Melbourne om te gaan werken voor een paar weken!

Tot zover de enorm lange blog,

Veel leesplezier!

X vanuit Brisbane

• 23 December 2016 - 15:43

Lolkje:

Ben helemaal bij gelezen Marijke je hebt al veel gezien en beleeft en geniet op en top.
    Fijne feestdagen en gelukkig nieuwjaar. Heel speciaal om het daar te vieren

• 28 December 2016 - 15:47

Klaske:

Hee Marijke, wat leuk om te lezen wat je allemaal mee maakt! Volgens mij heb je het ontzettend naar je zin :)
    Geniet er met volle teugen van.

Wij wensen jou een goede jaarwisseling en een awesome, gezond en gelukkig 2017!

Lieve groet, tante Klaske