Één maand in Australië - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Marijke Veen - WaarBenJij.nu Één maand in Australië - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Marijke Veen - WaarBenJij.nu

Één maand in Australië

Blijf op de hoogte en volg Marijke

13 December 2016 | Australië, Brisbane

G'day!

Morgen ben ik al een maand in Australië!

Time flies, de tijd gaat zo ontzettend snel hier.

Sinds de vorige blog is er veel gebeurd..

Bijna een week in Byron Bay gezeten, met dagelijks veel bewolking en vooral in de avonden en nachten veel regen en onweersbuien.
Hierdoor ging onze bruine teint ook snel weg, daar waren we niet zo blij mee haha.

Maar ondanks dat het bewolkt was zijn we toch een dag naar het strand geweest én hebben we later in de week het lighthouse bezocht.

De dag dat we het lighthouse gingen bezoeken was het ook bewolkt, maar wel ontzettend benauwd.
Het was een hele klim, maar wat was het prachtig!
Zoals eigenlijk elke lookout een plaatje is, het is met geen pen te beschijven zo mooi.

We gingen weer rustig naar beneden en op naar ons hostel, bijkomen!

Er moesten weer boodschappen gedaan worden en gekookt worden, gelukkig zat de Aldi om de hoek dus dat was peanuts.

'S avonds toen we het eten op hadden zouden Lisa en ik de afwas doen, maar toen kwam Laura met een mededeling; ze zou de reis met ons niet vervolgen omdat ze in Yamba surflessen wou nemen.

Die mededeling kwam uit onverwachte hoek, nu moest het hostel geannuleerd worden voor Laura en ook Fraser Island wat op de planning stond moest gewijzigd worden.

Laura probeert haar ticket van Fraser Island te verkopen..

Donderdag 'laatste' avondmaal met Laura, pizza-avond werd het.

Domino's pizza zat niet ver van het hostel, en ze hadden de actie als je voor negen uur een pizza besteld zijn de pizza's zes dollar!

Als arme Backpacker moet je die kansen grijpen, uiteraard!

Na het eten gingen we douchen en de tassen inpakken.

Om tien uur de volgende ochtend moesten we Uitchecken, gelukkig konden de backpacks in de luggage room, om half twaalf moesten we bij de bus zijn.

In tussentijd dat we moesten wachten hebben we boodschappen gehaald voor in de bus.

Drinken, iets te knabbelen om de drie uur maar weer op te vullen.

Half twaalf stonden we netjes op de bus te wachten, kwart voor twaalf gaat de bus vertrekken.

Busje komt zo, busje komt zo..

Het duurde erg lang, ja hoor dezelfde chauffeur als van port Macquirie naar Byron Bay, algemeen bekend als slome chauffeur.

Te laat, maar daarna "vol gas" naar Brisbane!

Na ongeveer drie en een half uur in de bus te hebben gezeten waren we in Brisbane, wat een mooie stad.

Waar oude en nieuwe gebouwen de stad vormen, met oude kerkjes en hyper moderne gebouwen naast elkaar, erg bizar.

Opzoek naar het hostel, het was even een zoektocht maar dan zit je hartje centrum in een hostel, wat een leven.

Helaas is hier geen plek waar je lekker kan zitten net als de vorige hostels.

Verder zit je echt hartje centrum en dus dicht in de buurt van supermarkten, en andere leuke winkelketens, waar we dagelijks komen..

We zijn hier een week en hebben het enorm naar ons zin.
De eerste dagen waren frisjes en bewolkt maar de vooruitzichten lijken veel belovend, zo'n dertig graden, niet vervelend zo half december.

We hebben de lagoon in the southbank ook gevonden, dat is een beste tippel maar eenmaal daar ben je het vergeten.

Brisbane heeft geen stranden, daarom is er een lagoon gemaakt in de stad waar je kan zwemmen en ze hebben een strand gemaakt. (Foto's staan op Facebook.)

Ook hebben ze hier een super mooie grote kerstboom, van de week wouden Lisa en ik een stukje gaan wandelen, en we hoorden ineens muziek; the Christmas Parade!

Geweldig!! Voor degene die het wil zien, er staan filmpjes op Facebook.

Afgelopen zaterdag zijn we opstap geweest met nog twee Nederlandse meiden die we hebben ontmoet, maar we waren snel weer vertrokken.

Aangezien wij best oud zijn vergeleken de meeste mensen die hier uitgaan was er voor ons niet heel veel aan, zeer weinig uitgegeven en de volgende dag geen kater, win win situatie!

Vandaag was het dan eindelijk super mooi weer, een strakblauwe lucht en dertig graden.

Flink in de zonnebrand en alsnog flink verbrand, maar dat is morgen wel bruin..

We willen natuurlijk niet met melkflessen op Fraser Island aankomen, haha.

Morgen gaan we nog een dag zonnen bij de lagoon, en donderdag is het tijd om Brisbane tijdelijk te verlaten.

Donderdag gaan we met dit keer een goedkopere bus naar Rainbowbeach.
Een busrit van zo'n vijf uur, geen WiFi en geen oplaadpunt.
Maar alles voor de centjes.

We slapen één nacht in een Beachhouse op Rainbowbeach en vrijdag gaan we een 3 daagse tour doen op Fraser Island.

Die dagen ben ik ook niet bereikbaar, we mogen alleen onze dagrugzak mee naar Fraser Island, dat word sorteren wat wel en niet meegaat naar Fraser Island.

We hopen op super mooi weer, na Fraser Island komen we voor vijf dagen terug in Brisbane en dan in een ander hostel.

Jullie horen volgende week hoe Fraser Island is geweest!

Fijne werkweek allen!

Cheers vanuit Brisbane!

X Marijke.

• 13 December 2016 - 15:18

Melinda En Frankie :

Hey Marijke
    Zo te lezen ben je al lekker gewend aan het backpackken. Het ga je goed en geniet ervan.
    Hele mooie plaatjes trouwens wij genieten mee.
    Dikke knuffel
    Frankie en Melinda