#aftellenisnuechtbegonnen - Reisverslag uit Koudum, Nederland van Marijke Veen - WaarBenJij.nu #aftellenisnuechtbegonnen - Reisverslag uit Koudum, Nederland van Marijke Veen - WaarBenJij.nu

#aftellenisnuechtbegonnen

Blijf op de hoogte en volg Marijke

01 November 2016 | Nederland, Koudum

Goedemorgen,

Terwijl het liedje Down Under van Men at work op de achtergrond speelt, ga ik proberen weer een 'blog' te typen.

Nog dertien dagen te gaan, wauw time flies!
Eigenlijk valt het niet te omschrijven hoe ik me voel op dit moment..

Emoties, overwhelmed, al met al gevoelens gaan alle kanten op momenteel. ;)

Oké ik zal even in het kort proberen te vertellen wat ik de afgelopen tijd heb meegemaakt.

We gaan even drie jaar terug in de tijd; via Instagram kreeg ik op de een op andere dag een berichtje van ene Marijke uit Australië, ze vroeg of ik Facebook had zodat we konden 'chatten'..

Toegevoegd op Facebook en gaan chatten met Marijke uit Australië, echt apart eigenlijk, iemand die je niet kent.

Marijke heeft Nederlandse roots, haar overgrootouders komen uit Nederland.
Ze wou in contact komen met Nederlanders en misschien ooit wel naar Nederland toekomen, super leuk!

- Drie jaar later -

Marijke was van plan om een tour door Europa te gaan maken, en een paar dagen Nederland er aan vast plakken zodat we elkaar konden ontmoeten..

Zo heb je contact via Social Media en zo ga je elkaar waarschijnlijk in het real life ontmoeten, nog steeds een gek idee.

- 23 oktober 2016 -

Marijke is gisteren geland in Amsterdam, waar ze een paar dagen in een hostel verblijft.

We wouden elkaar graag ontmoeten, en mijn enige optie was zondag 23 oktober.

Dit kwam voor haar ook prima uit, eerst moest ik nog werken, dus zouden we rond twee uur in de middag afspreken.

Marijke zou met de trein vanaf Amsterdam Centraal naar Almere Centrum komen.

Ze was al vroeg op het station in Amsterdam Centraal, ze kon een trein eerder nemen, dat heeft ze dan ook gedaan.

Aangezien ik net klaar was met werken, zou ik dit niet gaan redden.

Ik heb haar geappt dat er in Almere bij het treinstation veel koffietentjes zitten, zodat ze daar kon wachten.

Snel ben ik gaan douchen en klaarmaken, nog even naar de supermarkt om wat Nederlandse producten voor haar te halen.

Rond één uur kwam ik aan in Almere, zocht ik haar op bij het koffietentje!

' Oh hey! Nice to meet you! '

Even flink bijgekletst bij het koffietentje met een lekkere cappuccino, kijkend naar de sculpturen die werden gemaakt.

Na het heerlijke kopje cappuccino zijn we naar de stad geweest.
Er waren overal kraampjes, zand/ijs/hout sculpturen en zo ook was er een oliebollenkraam en een poffertjes kraam, dit moest ze uiteraard proeven!

' Yum! This is so good! '

Het was een prachtige zonnige dag, en heb haar meegenomen naar huis om de omgeving waar ik leef te laten zien.

Ze zou hier ook een nachtje logeren, aangezien een middag veel te kort is.

Op naar huis, voorstellen aan mijn ouders en een praatje gemaakt.

Mama zou een quiche maken en dat moet wel even in de oven, zo kon ik Marijke Hindeloopen laten zien..

In de auto op naar Hindeloopen, het pittoreske stadje.

Natuurlijk moest ze ook even met de Big wooden shoes op de foto. :)

'S avonds zijn we naar de Walrus in Sneek geweest, mijn favoriete restaurant in Sneek.

Hier hebben we een warme chocomelk met slagroom gehad en uiteraard konden de bitterballen niet ontbreken.

De volgende dag heb ik haar samen met Martine weer naar Almere gebracht en ging ze moe maar voldaan weer naar Amsterdam!

'See you in Australia Mate!'

27 oktober 2016

Met mama naar Sneek, de laatste dingen regelen.

Uitgeschreven bij de gemeente, internationaal rijbewijs aanvragen, de laatste dingen voor m'n GOODBYE&BIRTHDAY party kopen.

• Ik ga me nu focussen op de voorbereidingen voor aanstaande zaterdag, dan is toch echt het moment aangebroken om 'afscheid' te nemen van alle dierbare mensen om me heen.. •

Ik begin toch echt een beetje de kriebels te krijgen, zenuwen en alle emoties beginnen sterker te worden, de tijd gaat nu toch echt wel heel snel..

Nu ga ik stoppen met m'n blog, ik ga de komende dertien dagen genieten!

Ik hou jullie op de hoogte!

X Marijke


  • 05 November 2016 - 22:11

    Grytz:

    Veel plezier op je afscheidsfeestje!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Koudum

Marijke

G'day Mate, Welkom bij mijn blogs van waarbenjij.nu 14 november 2016 vertrek voor een jaar d o w n u n d e r. Hier hou ik jullie op de hoogte van wat ik zoal mee ga maken in het 'dagelijkse' leven in OZ... Als klein meisje had ik altijd al een droom om te gaan reizen, en de laatste jaren heb ik heel sterk het gevoel dat Australia mijn land is, waar ik heen moet. Heel veel plezier met het lezen van de blogs! Cheers, Marijke.

Actief sinds 06 Sept. 2016
Verslag gelezen: 324
Totaal aantal bezoekers 13392

Voorgaande reizen:

14 November 2016 - 12 November 2017

Backpacken door Australië

Landen bezocht: